fredag 8 juni 2012

önskelista!

Då och då dimper det ner en tidning i min brevlåda. Amos heter den och ges ut av Svenska kyrkan. Jag gillar att bläddra igenom den och finna små guldkorn.
Förra veckan kom den igen och där fanns en artikel som stannade i mitt sinne. Den handlade om att göra en önskelista för sommaren. En önskelista med de förväntningar och förhoppningar man har. Önskningar. Mål. Och inte ska vi stanna där. Vi ska delge vår önskelista för varandra. I familjen eller med vänner.

"Vi måste berätta om våra förväntningar i förväg. Då ökar möjligheten att de blir uppfyllda.... Sommaren kan ge oss möjligheten att dela upplevelser och få egna upplevelser att dela med varandra.... Låt sommaren få bli en tid som gör skillnad! Tag vara på de upplevelser varje dag kan ge, oftast små, men betydelsefulla. Dela med dig av dem!"  (Lars Crondahl & Monica Spjuth, Svenska kyrkans familjerådgivning)

Ikväll har jag skrivit en liten önskelista för min sommar. Saker jag vill få gjort, men också saker jag verkligen inte får glömma att göra!



Vad står på er önskelista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar